Copyright 2024 © S.M.I.T.

Techniek: Acadia

Het opzetten van website

De website is uw digitale visitekaartje. Dit is wat de buitenwereld als eerste van uw bedrijf ziet. Een potentiële opdrachtgever die aan de hand van uw website beslist om contact met u te zoeken. Of een jonge werkzoekende die beslist of hij of zij bij uw bedrijf wil solliciteren. Daarom is het belangrijk om een goede (eerste) indruk te maken. Een goede website is dus van belang: het uiterlijk maar ook de content.

Waar moet u opletten

Om een goede website te maken moeten er aan een aantal zaken worden gedacht:

  • De look en feel van de website moet bij uw bedrijf passen. De website moet uitstralen wat u ook met uw bedrijf wilt uitstralen en waar uw bedrijf voor staat. De website is het verlengde van uw fysieke bedrijf.
  • Welke doelgroepen wilt u aanspreken? U wilt zich bijvoorbeeld richten op (nieuwe) klanten en jonge mensen die een stage of baan zoeken. Hierop moeten de teksten en de foto’s worden afgestemd.
  • Welke functionaliteiten wilt u op uw website? Wilt u een nieuwsmodule om geregeld nieuwswaardigheden te delen? Of een inlogportaal voor uw klanten? Een nieuwsbrief?
  • Wat wordt de indeling van uw website, oftewel hoe gaat uw menu er uit zien. Wat wilt u dat uw doelgroepen makkelijk kunnen vinden. Niet alleen via de desktop maar ook via mobiele apparaten zoals smartphone of tablet.
  • Om het echt uw eigen website te maken kunt u het beste foto’s gebruiken die bij u in het bedrijf gemaakt zijn en die uw product en toepassing goed in beeld brengen. Zo is uw website voor de buitenwereld heel herkenbaar.
  • De teksten moet in goed evenwicht zijn met de foto’s. Daarbij moeten deze teksten helder zijn, de doelgroep aanspreken en zo zijn ingericht dat deze op internet (Google) goed te vinden zijn.
  • Welke andere social media kanalen wilt u aan uw website gekoppeld hebben?
  • Als de website klaar is moet deze geheel bij uw bedrijf passen en onderdeel zijn van uw marketing- en communicatiebeleid. De website is immers geen doel op zich, het is een middel om uw bedrijfsvoering te continueren.

De communicatie is een onderdeel van de marketingstrategie en daarmee is de website dat ook. Het is belangrijk om goed na te denken over het doel van uw marketing en communicatie en de website hierop inrichten.

Neem contact op met S.M.I.T.
Klik hier om een e-mail te sturen.
Een beller is sneller!
Bel S.M.I.T. via 06 - 3008 9677
Diensten
Klik hier voor meer informatie over wat S.M.I.T. voor u kan betekenen.